PKN Orlen ipak ne preuzima novinske izdavače

Blokada poljskog suda

Poljski sud blokirao je dozvolu regulatora državnoj rafineriji PKN Orlen za preuzimanje novinskog izdavača Polska Press, objavio je ured poljskog pučkog pravobranitelja za ljudska prava koji je podnio žalbu. Planirano preuzimanje kritizirale su oporbene političke stranke, smatrajući ga dijelom nastojanja vladajuće stranke Zakon i pravda (PiS) da preuzme veću kontrolu nad medijima.

PKN Orlen tvrdi da je posrijedi isključivo poslovna transakcija. Pučki pravobranitelj Adam Bodnar, glasni kritičar PiS-a, žalio se u veljači Sudu za zaštitu tržišnog natjecanja i zaštitu potrošača na dozvolu za preuzimanje koju je izdao regulator za tržišno natjecanje UOKiK.

Izvršni direktor PKN Orlena Daniel Obajtek rekao je da kompanija od suda još nije dobila nikakve informacije o odluci.

Regulator je dozvolu obrazložio ocjenom da preuzimanje neće utjecati na tržište tiskanih medija u Poljskoj. Iako im je iskazana zabrinutost zbog mogućeg utjecaja transakcije na slobodu govora, istaknuli su da nadležni samo za pitanja slobodnog tržišnog natjecanja.

Rafinerija je plan o kupnji Polska Pressa, u vlasništvu njemačke tvrtke Verlagsgruppe Passau, objavila u prosincu prošle godine.

Polska Press objavljuje 20 regionalnih dnevnih listova, oko 100 lokalnih tjednika, nekoliko časopisa i Naszemiasto.pl, besplatne gradske novine, prema podacima na web stranici.

Vladajuća stranka već dugo tvrdi da strane medijske tvrtke imaju previše utjecaja u Poljskoj i da narušavaju javnu raspravu.

Glasnogovornica stranke nije odmah odgovorila na upit da komentira presudu, a u Polska Pressu je nisu željeli komentirati. Poljski regulator poručio je da razmatra nove pravne korake.

You may also like

0 comments