Nadzorni odbor HRT-a pozvao USKOK da ispita tzv Radmanove ugovore

Nadzorni odbor (NO) HRT-a u subotu je od USKOK-a zatražio žurno poduzimanje izvida i drugih mjera radi utvrđivanja istinitosti medijskih napisa o 44 aneksa ugovora o radu koje je potpisao glavni ravnatelj Goran Radman, kao i utvrđivanja postojanja osnovane sumnje u možebitno počinjenje kaznenog djela jer se tim aneksima, kako se navodi, protupravno omogućavaju veće plaće i ogromne otpremnine zaposlenicima u slučaju otkaza.

NO HRT-a u obavijesti o sumnji na počinjenje kaznenog djela iz nadležnosti USKOK-a poziva se na tekst objavljen u “Jutarnjem listu” naslovljen ‘Zlatni padobrani za Radmanove ljude’ i u kojem se navodi da glavni ravnatelj rukovoditeljima na HRT-u nudi otpremnine do milijun kuna. Ističe se i da bi prema aneksima ugovora ti zaposlenici navodno imali pravo na plaću radne pozicije na koju su imenovani i u slučaju ako ih novi glavni ravnatelj u budućnosti smijeni ili premjesti na drugo radno mjesto.

U tekstu se ističe da ukoliko neki od tih zaposlenika HRT-a na mandatnim pozicijama odbije raspodjelu na novo radno mjesto, prema novom ugovoru bi imao pravo od HRT-a tražiti tražiti otpremninu, i to obračunatu na temelju plaća koje bi mu trebale biti isplaćene u naredne četiri godine, na koliko su sklopljeni ovi ugovori. Ta bi mu se otpremnina morala isplatiti u roku 15 dana. Osnova za obračun plaće u tom bi slučaju bio prosječni neto iznos plaće isplaćen u posljednja tri mjeseca, a prije sporazumnog prekida mandata. Slijedom toga, u slučaju otkaza pojedini radnici imenovani na mandatne pozicije imali bi pravo na otpremninu u iznosu od čak  600.000 do milijun kuna. U tekstu se i ističe i da su ti aneksi ugovora o radu, odnosno novi menadžerski ugovori ‘Radmanovim odabranicima’ navodno ponuđeni iako im postojeći ugovori o radu nisu istekli. “Nadzornom odboru nije poznato da je na snazi opći akt HRT-a koji bi omogućio takva prava radnicima imenovanim na mandatne pozicije,  kakva se navode u rečenom novinskom članku, a da bi omogućavanje takvih prava bilo u ovlasti glavnog ravnatelja HRT-a. Zbog svega navedenog, molimo za žurno postupanje u okviru nadležnosti USKOK-a, kako bi se utvrdilo postoji li sumnja u počinjenje kaznenog djela”, navodi se u dopisu upućenom USKOK-u koji potpisuje predsjednik Nadzornog odbora HRT-a Šenol Selimović.

Kako Hina saznaje, o spornim aneksima će Nadzorni odbor HRT-a raspravljati na izvanrednoj i žurnoj sjednici u ponedjeljak, a ne u utorak kako je bilo najavljivano. HRT je reagirao na tekst o spornim anekstima ističući da su odluke o radnopravnim odnosima zaposlenika HRT-a, a u skladu sa zakonom i aktima Hrvatske radiotelevizije, u mjerodavnosti glavnog ravnatelja Hrvatske radiotelevizije. Naglasili su i da nisu točni podaci “Jutarnjeg” koje su iznijeli u upitu te da podrobnije podatke o radnopravnim odnosima ne mogu iznositi jer spadaju u područje osobnih podataka zaposlenika. Reakcija HRT-a na najnoviji dopis NO-a Hrvatske radiotelevizije upućen USKOK-u se očekuje.

Na upućenu obavijest o sumnji na počinjenje kaznenog djela iz nadležnosti USKOK-a očitovao se bivši član NO-a Dražen Rajković koji je protiv vodstva HRT-a zbog spornog poslovanja dosad predao dvije kaznene prijave. “HRT je već u svom priopćenju priznao cijelu aferu. Naime, tu se kaže da je riječ o radnopravnim ovlastima koje glavni ravnatelj ima sukladno Zakonu o HRT-u, a podaci o plaćama su, što je stara mantra, poslovna tajna. Kako se čini, glavni ravnatelj HRT-a smatra javni RTV servis osobnim lenom, u kojem može, bez zakonskih i moralnih ograničenja, dijeliti pogodnosti šakom i kapom kome god hoće, kao da se radi o njegovoj djedovini! Malo sutra!”, ističe Rajković dodajući da je to “nepotreban, štetan i moralno dubiozan trošak zbog kojeg NO HRT-a već sutra, zbog omalovažavanja tog tijela, treba od Sabora zatražiti Radmanovu smjenu”.

Hrvatsko novinarsko društvo (HND) priopćilo je u subotu kako ih je zaprepastila vijest koju su objavili mediji, da je glavni ravnatelj HRT-a Goran Radman za odabrane urednike i rukovoditelje na HRT-u pripremio posebne ugovore, tzv. “zlatne padobrane”, kojima im se, mimo svih kriterija, iako su već na dobrim plaćama i aneksima, i dalje osigurava povlašten status. “Ukoliko je vijest istinita, a jasan i nedvosmislen demanti nije stigao (s HRT-a su poručili kako objavljeni iznosi nisu točni, ali ne i da navedeni ugovori nisu ponuđeni), u vrijeme gospodarske krize u kući koja se financira teško zarađenim novcem svojih pretplatnika, sama pomisao na ovakvo ‘zbrinjavanje’ je ne samo skandalozna već duboko nemoralna”, ocjenjuju iz HND-a.

“Hrvatska radiotelevizija nije leno trenutačnog glavnog ravnatelja, već javni servis kojeg zakon obvezuje na zakonito i transparentno poslovanje”, navodi se u priopćenju. Najavljuje se da će”Ogranak HND-a na HTV-u protiv ovakvog modela rada i ponašanja, ne samo javno prosvjedovati nego i poduzeti sve raspoložive zakonske mjere da se ono zaustavi i sankcionira”.  Ako su rečene najave točne, HND poziva i saborski Odbor za informiranje, informatizaciju i medije da sazove hitnu sjednicu na kojoj će od glavnog ravnatelja HRT-a Gorana Radmana zatražiti očitovanje.

Također, “kolege koje su po kriterijima gospodina Radmana dobili ‘zlatni padobran’ ” HND poziva da takve ugovore ne potpisuju jer je, kako se navodi, “jedino takav potez moralan i etičan čin, ne samo prema kolegama već, što je i najvažnije, prema javnosti”.  “Posebni ugovori za odabrane urednike i rukovoditelje na HRT-u, bez objave ikakvih kriterija i prije nego je na snagu stupila najavljivana sistematizacija radnih mjesta, nedopustivi su. Takvo ponašanje šteti poslovanju i ugledu HRT-a te ne pridonosi stvaranju atmosfere povjerenja i vjerodostojnosti u nacionalni medijski servis, već potvrđuje stereotipe o HRT-u kao mjestu za zbrinjavanje ‘uhljeba'”, zaključuje se u priopćenju, koje su potpisali predsjednica Ogranka HND-a na HRT-u Sanja Mikleušević Pavić i predsjednik HND-a Saša Leković.

You may also like

0 comments